Da vi startet så vi på oss selv som outsidere
- Det er ikke gjennom markedsføring vi har fått en posisjon. Vi legger ressurser i nettsidene våre for at de skal fungere som et utvidet visittkort og vise bredden i sortimentet. Det har alltid vært viktig for oss å bygge solide og gode relasjoner, og det er fagkunnskap og produktene som har vært i fokus. Det er mangfoldet innen rørdeler og ventiler i plast som er oss, sammen med kunnskapen om faget, sier Torkel, og legger til at de kanskje skulle ønske at de noen ganger var litt flinkere til å fremheve hvor mye fagkunnskap de sitter på.
- I følge markedsundersøkelsene vi har gjort så er det ikke bare produktene EFAS er kjent for. For mange der ute er rådene og fagkunnskapen en nesten like viktig del av det EFAS tilbyr, sammen med konkurransedyktige priser.
- Utvalget vårt er basert både på bredt utvalg, hvor det er smale produkter som kreves til helt spesifikke utfordringer, og produktspekter som dekker det du som oftest trenger.
- Det som mangler i vårt lagerførte utvalg kan vi i de aller fleste tilfeller skaffe til veie. Finnes det så finner vi det, og skulle det ikke finnes så har vi ved flere tilfeller investert mye tid sammen med produsentene, vi har et så nært forhold til dem at vi faktisk kan påvirke det som produseres, utfyller Torkel.
Dagens og morgendagens krav til produktdata. Enkel tilgang til informasjon
Før julen 2022 ble EFAS tildelt en gjev pris som "Årets NOBB-VAVVS-leverandør 2022". VI ser på det som et hyggelig klapp på skulderen av bransjens store aktører. Et bevis på at vi har gjort en god innsats. Men det stopper selvfølgelig ikke der. Det å utfordre leverandørene våre på relevant data står høyt på agendaen for oss i EFAS. Vi ønsker å være helt i front når det gjelder å oppfylle kravene som stilles, og gjerne komme med tillegg som oppfattes positivt blant kundene våre.